Welkom bij de Kookmutsjes — de online food familie waar iedereen welkom is

Amandelspijs cake

Amandelspijs cake

Najat

Najat

Photo by Najat

18/20 Porties
Easy

Ingrediënten

BESLAG

GARNERING

Tips

– Vervang vanille suiker met vanille extract.
– Vervang zonnebloemolie met gesmolten roomboter op kamertemperatuur.

Stappenplan

Stap 1
1

Doe de amandelspijs en melk in een mixer en mix alles fijn.

Stap 2
2

Klop de eieren samen met de suiker, vanillesuiker en zout op voor 3 tot 5 minuten.

Stap 3
3

Voeg de zonnebloemolie, citroenrasp, amandelspijs-mengsel, bloem en bakpoeder toe. Mix samen tot een geheel.

Stap 4
4

Vet de bakvorm en giet het beslag er in.

Stap 5
5

Leg het in een voorverwarmde oven op 175 ℃ voor zo’n 35 tot 45 minuten. De cake is gaar als je er met een satéprikker in prikt en er droog uitkomt.

Stap 6
6

Haal de cake uit zijn vorm.

Stap 7
7

Strooi er wat poedersuiker overheen.

Stap 8
Stap 9
Stap 10
Stap 11

26 Reacties

Heb jij dit recept gemaakt?

Laat anderen weten wat je ervan vond.

Jouw e-mailadres zal niet getoond worden Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Elou 1 jaar geleden

Wat n geweeeeldig letter recept bedankt dit wordt n blijvertje👍👍👍

Fadoua 6 jaar geleden

Salaam Najat, ik sta te springen deze cake te maken. Een vraag, kan een sinaasappel schil ook ipv citroen?

Najat 6 jaar geleden

Wa’alaikom salaam Fadoua, ja dat kan zeker! Smaak zal wel iets anders zijn. Succes! ~xx Najat

Marleen 6 jaar geleden

Super!! Heb er appeltjes ingedaan

Najat 6 jaar geleden

Oeh dat klinkt ook erg lekker!

Sabrina 7 jaar geleden

Ik heb deze cake vanmiddag gemaakt en WAUW wat heerlijk en luchtig! Bedankt voor dit duidelijke recept, het zal niet de laatste keer zijn dat deze cake in m’n oven staat! 😍

NajatsKeuken 7 jaar geleden

Aah bedankt voor de toffe reactie! Ben blij om te weten dat de cake goed in de smaak is gevallen Sabrina!

Jodine 7 jaar geleden

Ben pas beginnend bakster, maar zelfs mij lukt dit. Bedankt voor het geweldige recept en je goede uitleg.

NajatsKeuken 7 jaar geleden

Hi Jodine,

Wat fijn om te weten dat het goed is gegaan! Bedankt voor de waardering en ga vooral zo door topper!

Farida 7 jaar geleden

Heyhey zou ik deze ook kunnen maken in een langwerpige bakvorm ?

N. 8 jaar geleden

Is de citroenrasp noodzakelijk of kan ik het achterwege laten?
(Geen citroen in huis, wel geconcetreerde citroensap?)

N. 8 jaar geleden

Salaam,

Afgelopen weekend gemaakt met citroenrasp. Wat een heerlijke luchtige cake! De amandelspijs citroen combi geeft er echt een aparte smaak aan.
Shoukran voor het recept!

Anoniem 8 jaar geleden

Dit voor de 2 e keer gemaakt en hij blijft overheerlijkk Najat bedankt voor je recept xxx

Mila_rose 8 jaar geleden

Hoi Najat daar ben ik weer 🙂

Deze keer vraag ik mij af of je deze cake kan invriezen?

Liefs
Mila

Khadija 9 jaar geleden

Lieve najat,

Zou ik dit ook met water kunnen maken ipv melk?

Groetjes

Sophie 9 jaar geleden

Dames deze cake is echt heerlijk, de amandelsmaak is echt speciaal!

NajatsKeuken 9 jaar geleden

Dat ziet er prachtig uit Sophie! Bedankt voor de waardering en mooie foto, te lief xx!

Sara 9 jaar geleden

Salam, ik heb vandaag deze cake gemaakt. Wat een smaak sensatie zeg! Heb de spijs van dr oetker gebruikt en de cake licht besmeerd met abrikozen jam en kokos. Had alles verdubbeld en in een grote vorm gebakken voor mijn bezoek. Zeker een aanrader, lekker luchtige cake met subtiele amandel smaak. Groet Sara

NajatsKeuken 9 jaar geleden

Wa’elikoem Selam Sara,

Fijn om te horen dat de cake in de smaak is gevallen en je moet zeggen je cake ziet er heerlijk uit! Gelijk zin in gekregen door je foto! xx

Manal 9 jaar geleden

Hoi Najat, voelt alsof ik je persoonlijk ken door je gerechten te volgen en op snap haha.

Heb een vraagje is het ook mogelijk om het met zelfgemaakte amandelspijs te maken?

Hopelijk ontvang ik gauw een antwoord van jou

NajatsKeuken 9 jaar geleden

Hi lieverd, wat lief! Ik heb die gevoel ook 🙂 Je zou het inderdaad zelf kunnen maken. Zelf heb ik amandelspijs van dr oetker gebruikt xx

Manal 9 jaar geleden

Moet het dan nog hard/stevig worden? Of meteen als ik het gemaakt heb die 150 gram bij doen?

NaoualSara 9 jaar geleden

Welke amandelspijs gebruik je lieve Najat?

NajatsKeuken 9 jaar geleden

Hi Naoaul, ik gebruik die van dr oetker maar je zou eventueel ook zelf spijs kunnen maken. 150 gr amandelen, 150 gr suiker, citroenrasp, ei met een klein beetje water. Samen mixen en dan heb je amandel spijs xx

NaoualSara 9 jaar geleden

Dankjewel lieverd.. Ik ga het morgen maken In Shaa Allah ??

Zoubeda 9 jaar geleden

Echt lekker recept ???

`); printWindow.document.close(); printWindow.focus(); printWindow.print(); }